El Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat (CCS-UPF) participa al Festival de la Ciència per partida doble. Aquest festival se celebrarà el dissabte 9 i diumenge 10 de juny al Parc de la Ciutadella. La gran trobada de la recerca i la innovació amb la ciutadania arriba a la dotzena edició en la què augmenta l’oferta d’activitats i s’adreça a un públic més ampli que mai. Us hi esperem!

Arribarà el moment en el que l’envelliment pugui ser considerat com una malaltia amb tractament? A les activitats organitzades pel Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) es debatrà sobre la percepció social de l’envelliment i el rol de la recerca. També es fomentarà la reflexió sobre com la ciutadania s’hi podria o hauria d’involucrar.

Dissabte a les 11.05 h, Gema Revuelta i Carolina Llorente,  directora i coordinadora del CCS-UPF, oferiran el taller “Eternament joves?”, organitzat en el marc del projecte europeu HEIRRI (Higher education institutions and responsible research and innovation).

Posteriorment, a les 13.55 h els assistents també podran participar al debat “Serem joves eternament?”, que  comptarà amb els ponents Paco Muñoz, Marc Güell i Gema Revuelta. Els investigadors parlaran sobre les tendències més punteres a la recerca en diferents àmbits com l’edició genètica i l’envelliment cerebral.

El Festival aplega més de 150 centres de recerca, universitats, empreses, associacions i professionals de la divulgació que s’aboquen a organitzar activitats per acostar el coneixement científic i tecnològic a la societat mitjançant aquesta gran trobada. En total, més de 230 activitats se succeiran en els 33 espais habilitats.

Durant dos dies s’exploraran gairebé totes les dimensions de la ciència a través de multitud de formats: experiments, jocs, espectacles, experiències de realitat virtual, tallers, demostracions, itineraris, microxerrades, instal·lacions i projeccions immersives. Un gran ventall de propostes per descobrir de primera mà el que pot oferir el coneixement científic.

firma
Este blog cuenta con la financiación de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) y el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades