LibroUJILa Universitat Jaume I de Castelló ha presentat aquesta setmana la publicació del llibre “Noves perspectives en la gestió de la Responsabilitat Social a les Universitats”, d’Alicia Andrés Martínez, Susana Barberá Forcadell i Daniel Pallarés Domínguez. El llibre, compartit en accés obert i gratuït, es pot consultar i descarregar aquí: http://repositori.uji.es/xmlui/handle/10234/170505

La publicació és un recull  de les propostes i debats que van tenir lloc a les jornades homònimes al llibre celebrades el 29 i 30 de novembre de 2016 a la Universitat Jaume I, i al llarg de les quals es va parlar sobre com s’aplica i es pot aplicar la Responsabilitat Social a les universitats, amb el concepte de Recerca i Innovació Responsables (RRI) com un dels seus eixos principals i més emergents actualment. El projecte europeu HEIRRI va ser presentat a les jornades de la mà de Gema Revuelta, coordinadora de la iniciativa, i Núria Saladié, project manager de la mateixa.

El llibre entén la responsabilitat social dins l’àmbit universitari com “la gestió de les organitzacions a partir de l’anàlisi de l’impacte de les seves activitats a l’entorn intern i extern”, i explica que com a metodologia s’ha estès a tot tipus d’institucions, des d’universitats a empreses privades.

Les jornades d’enguany, sota el títol “Un disseny universitari per a la responsabilitat social”, han tornat a reunir a persones expertes a nivell nacional de centres universitaris, tan de l’acadèmia com de la gestió de projectes i personal de l’administració. Gema Revuelta ha aprofundit més en el projecte HEIRRI a la sessió “Com ensenyar teoria i pràctica de la RRI a la universitat: projecte HEIRRI”.

Més informació sobre les jornades

Més informació sobre el projecte HEIRRI

Enllaç al llibre

firma