logo_creafEl CREAF precisa incorporar un/a coordinador/a per impulsar una nova plataforma de ciència ciutadana sobre Boscos i Salut, en el marc d’un nou projecte finançat per la Fundació “La Caixa”. El coordinador/a participarà de manera activa en la definició de l’estratègia de ciència ciutadana de la plataforma, i en serà el responsable principal de la seva implementació. Treballarà en contacte amb diferents investigadors de la institució, amb el departament de comunicació del CREAF i amb altres agents i experts de l’àmbit. La contractació es preveu que comenci a principis de març del 2017, i finalitzarà quan s’acabin les tasques vinculades al projecte (es preveu un mínim d’un any de contracte).

TASQUES A REALITZAR

1. Liderar i coordinar el disseny i la implementació de l’estratègia  de ciència ciutadana que donarà suport al projecte sobre  boscos i salut. Aquesta estratègia ha de ser capaç de dotar el projecte d’un sistema d’ alertes forestals promogut per una comunitat de ciutadans actius i compromesos.
  2. Coordinar l’equip científic, tècnic i de comunicació de la plataforma per tal d’assolir els objectius marcats en l’estratègia del projecte de ciència ciutadana.
  3. Mesurar l’impacte i l’efectivitat de les accions identificades en l’estratègia i fer d’enllaç amb projectes de recerca i de ciència ciutadana existents.
  4. Vetllar per a que les dades recopilades pels ciutadans siguin de la millor qualitat possible segons les necessitats científiques proposant accions de formació o de sensibilització.
  5. Vetllar per a que la comunitat de ciutadans i d’agents d’interès tinguin un retorn d’informació i de resultats que compleixi amb les seves expectatives.
  6. Coordinar la recopilació d’informació dels nous projectes amb els responsables de recerca forestal de la institució.
  7. Donar suport tècnic als tècnics de comunicació per assegurar un pla de comunicació rigorós i efectiu.
  8. Construir i mantenir una xarxa nacional i internacional de contactes amb projectes d’abast similar.
  9. Elaborar informes relacionats amb l’àmbit del projecte.

REQUISITS NECESSARIS

1. Llicenciatura (o equivalent) en Ciències de la Vida i/o qualificació rellevant en Ciències de la Comunicació. En ambdós casos es requereix un bon coneixement del context forestal mediterrani.
  2. Coneixements contrastables i experiència prèvia en projectes de ciència ciutadana.
  3. Motivació en el lideratge i creació de nous projectes de complexitat elevada.
  4. Experiència de treball de cara al públic.
  5. Excel·lent capacitat en equips heterogenis.
  6. Excel·lent capacitat de comunicació, organització i atenció al detall.
  7. Carnet de conduir.
  8. Català i castellà parlats i escrits correctament.

CONDICIONS VALORABLES

1. Màster/doctorat o estudis equivalents en ecologia forestal.
  2. Coneixements de processament i anàlisi estadística de dades.
  3. Experiència prèvia en la creació de portals i serveis de dades.
  4. Experiència en el disseny d’aplicacions mòbils o de projectes tecnològics 2.0 (usabilitat, funcionalitats).
  5. Coneixements dels formats i usos de la teledetecció i el SIG.
  6. Bon coneixement, oral i escrit, de l’idioma anglès.

Podeu trobar més informació a: http://www.creaf.cat/ca/borsa-de-treball/coordinador-plataforma-de-ciencia-ciutadana-boscos-i-salut?platform=hootsuite

firma
Este blog cuenta con la financiación de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) y el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades