.
Més per curiositat que per recomanació -el preu del què anunciem ascendeix a 190 lliures esterlines-, l’editorial SAGE ha publicat la Encyclopedia of science and technology communication, de Susanna Hornig Priest. Els seus dos volums recullen recursos i estratègies per a la comunicació científica, i inclou les bases teòriques, els antecedents sobre les recents controvèrsies, els principals actors institucionals i les fonts. Tal i com la mateixa editorial esmenta, els comunicadors de la ciència, a més de comprendre la forma d’interpretar els fets científics i les seves conclusions, també han de contemplar els elements polítics, sociològics i filosòfics relacionats amb la ciència.

L’editorial també assenyala que per comunicar degudament la ciència cal tenir presents els mateixos mitjans de comunicació, la teoria de la comunicació, els principis de la comunicació de riscos, les noves tendències i com avaluar l’eficàcia dels programes de comunicació de la ciència. Aquest treball ajudarà a desenvolupar i millorar la comprensió com la que aborda aquests i altres reptes.

Més informació sobre l’enciclopèdia
.

Un pensamiento sobre “Encicloplèdia de la comunicació científica i tecnològica”

1. Com a col·laboradora de l’obra he d’afegir que l’Enciclopèdia està pensada des de la divulgació científica, adreçada a estudiants pre-universitaris i periodistes. Les entrades en forma d’articles de 2 0 3 planes, fan referència a temes actuals, com ara la “bioinformàtica”. La idea és que els continguts siguin comprensibles i alhora rigorosos. El seu preu original és en dolars i hi ha una versió online bastant més assequible. Crec que no hi ha gaires projectes com aquest.