fvsjwL’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) en la seva passada reunió del mes de gener va acordar nomenar dos nous socis d’honor “per la seva destacada trajectòria professional duta a terme per aquests membres de l’associació per impulsar la divulgació científica al país”; Vladimir de Semir i Jorge Wagensberg.

Vladimir de Semir l’any 1990 va ser fundador i el primer president de l’ACCC. Actualment és director de l’Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra (OCC-UPF), professor de periodisme científic a la mateixa universitat i director del Màster en comunicació científica, mèdica i ambiental, tant edició presencial com online, de l’IDEC-UPF.

Jorge Wagensberg ha estat director del museu CosmoCaixa Barcelona durant 14 anys. Actualment és director científic de la Fundació Obra Social “la Caixa”, director de la col·lecció Metatemas de la Editorial Tusquets i professor de  Teoria dels processos irreversibles a la Facultat de Física de la UB.

També són socis d’honor de l’ACCC: Luis Ángel Fernández Hermana, Ramon Floch, Ricard Guerrero i Joandoménec Ros.