wilkipediaA partir d’avui, els professors universitaris disposen de la Guia de bones pràctiques per a l’ús docent de Viquipèdia a la seva aula. Amb aquest manual, disponible en catalàespanyol i anglès, es vol contribuir a estendre l’ús dels recursos educatius oberts de la xarxa d’una manera innovadora. Els documents es poden descarregar lliurement des del web del projecte Wiki For Higher Education (wiki4HE Project) de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la UOC.

La iniciativa forma part dels resultats d’un ampli treball de recerca liderat pel professor Eduard Aibar i s’emmarca en el programa de recerca d’excel·lència RecerCaixa, que impulsa l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP).

Per a elaborar la guia, l’equip d’investigadors ha revisat, des del 2012, les pràctiques docents universitàries més rellevants que s’han dut a terme en aquest àmbit internacionalment (algunes, a Columbia, Harvard, Yale i MIT) a partir d’un recull de més de cinquanta experiències.

L’objectiu de la guia és estendre l’ús dels recursos educatius oberts de la xarxa, i especialment de la Viquipèdia, i contribuir a la millora de moltes competències específiques rellevants (com ara les habilitats de comunicació, la capacitat de síntesi i l’anàlisi crítica de la informació), a més de potenciar la transferència de coneixement i la implicació del col·lectiu acadèmic i científic en aquesta tasca.

Este blog cuenta con la financiación de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) y el Ministerio de Ciencia e Innovación